TULE, SAA TANNIGA TERVEKS JA TUGEVAKS! 

Kuna käimas on meeste tervise kuu, siis kutsun kõiki viimsilasi endaga koos kõndima ja jõutrenni tegema! Igaks juhuks rõhutan üle, et otseloomulikult ootan ka naisi, lapsi ja lemmikloomi endaga ühinema, sest terve ja tugeva perekonna moodustavad kõik liikmed ja koos on rõõmsam!  

Ühte ma luban - osalejad saavad kindlasti palju parema enesetunde ning kes soovib, saab koguda punkte - nii tekib paremusjärjestus ja osalejatele panen välja erilisi auhindu! :-) Iga 1000 sammu annab 1 punkti ja iga rühmatrenn 30 punkti! 

Peaauhind: 
Need 3 osalejat, kes koguvad kõige rohkem punkte, viib Raimo Tann hinnatud Noa restorani õhtusöögile! Kindlasti lisandub veel väärt auhindu!

Eesmärk on koguda aasta lõpuks 50 miljonit sammu!

Esimene ühiskõnd toimus sümboolselt isadepäeval, 10. novembril kell 14.00 algusega Põhjakonna kuju juurest! Spordisündmus lõppeb ja punktide arvestuse viimane päev on 31. detsembril 2019, vahekokkuvõtte teen uue aasta esimestel päevadel. 

Palun registreeru lehe lõpus oleva vormi abil, et teaksin, kui paljud hakkavad minuga koos eesmärki püüdma, ühiskõndidel käima ja tasuta jõutrennides osalema! 


Spordisündmus on kõikidele TASUTA!

---

Passi järgi olen küll eakas (65+), aga hinges tunnen end noorena. Et mu keha peaks vastu ja et saaksin teha veel pikalt seda, mida hing ihaldab ning olla koos oma laste ja lastelastega, pean enda keha eest hoolt kandma.

See on ka põhjus, miks “Tanniga Terveks ja Tugevaks” algab just isadepäeval. Mul on ju ikkagi neli last ja kaheksa lapselast. Loodan veel ka lapselapselapsed ära näha ja nendega ka aktiivseid tegevusi teha.

Selleks peaksid minusugused eakad Eesti liikumissoovituste järgi:
  • liikuma nädalas keskmise intensiivsusega vähemalt 150 minutit

  • treenima lihaseid vähemalt 2 korda nädalas

  • Vähendama igapäevast istumist ja ekraani taga olemise aega


Tegelikult kehtivad samasugused nõuded kõikidele täiskasvanutele. Jah, ka sinule! :-) 

Aga ka lapsed ja noorukid peaksid kindlasti rohkem liikuma - iga päev vähemalt 60 minutit ning tegema luid ja lihaseid tugevdavaid tegevusi vähemalt 3 korda nädalas. Ja muidugi olema võimalikult palju värskes õhus!

Näiteks 5-19-aastased peaksid ekraani taga veetma maksimaalselt 2 tundi päevas! Kui palju nad aga tegelikult seda teevad? :-)

TANNIGA TALLAD TULISEKS!

Kuna aasta lõpuni on isadepäevast, 10. novembrist alates 51 päeva, on igal ühel, kes teeb päevas 10 000 sammu, võimalik koguda pool miljonit sammu! Aga 10 000 sammu ei ole kohustuslik, samas on soovituslik liikuda vähemalt 150 minutit nädalas ja sellega koguneb tuhandeid samme! :-) 

Ma väga loodan, et minuga tuleb kaasa vähemalt 100 inimest, niisiis on 50 miljoni sammu igati realistlik eesmärk!

Tallad on võimalik tuliseks teha kahel moel:
  • koguda samme iseseisvalt ja märkida see tabelisse, mille saadan pärast registreerimist, mida saad teha allpool!

  • ja/või jalutada 1 kord nädalas minuga Viimsis ning kuulata põnevaid lugusid Viimsist ja minu elust. Kui sa iseseisvalt ei leia piisavalt motivatsiooni või soovid vaheldust, siis see on parim võimalus! :-)


Ühiskõnnid toimuvad alates 17. novembrist igal pühapäeval kell 10.00 algusega Põhjakonna trepi juurest. 

MIDA TULEB TEHA OSALEMISEKS?

  1. Registreeri end lehe lõpus oleva vormi abi

  2. Tee iga päev nii palju samme kui vähegi jõuad ja pane sammud kirja tabelisse, mille saadan pärast registreerimist. Iga 1000 sammu annab 1 punkti. 3 inimest, kes koguvad kõige rohkem punkte (sammud+jõutrennid), viib Raimo Tann hinnatud Noa restorani õhtusöögile! Jooksvalt lisandub väärt auhindasid! 

  3. Kui sul on Facebook, liitu pärast registreerumist sealse grupiga “Tanniga Terveks ja Tugevaks”

  4. Käi soovi korral koos minuga kõndimas.

*Kõik, kes soovivad auhindu võita, peavad tõestama oma sammude õigsust sammulugeja, nutitelefoni vms lahenduse abil.


TANNIGA TOONUSESSE!

Kõndimine ja liikumine on väga oluline, kuid liikumissoovituste kohaselt on äärmiselt oluline tegeleda ka jõutrenniga vähemalt 2 korda nädalas. 

Lisaks lihasjõu arenemisele mõjutab jõutreening ka lihaste ainevahetust, kujundab rühti, vähendab valu, parandab tasakaalu ja tugevdab luid. 

Tundub kui imerohi, eks?! Aga see ongi, lihtsalt arstirohte pole vaja võtta. :-) 

Seetõttu peaksid tegema jõutrenni kõik inimesed, eriti eakad, kellel aitab jõutreening pidurdada luutiheduse vähenemist ja lihasnõrkuse süvenemist ning aeglustada luude hõrenemist ja ennetada pöördumatuid liigesekahjustusi. 

Tasuta rühmatrennid jõu arendamiseks toimuvad alates 18. novembrist kuni jõuludeni 2 korda nädalas tööpäeva õhtuti kell 19.00 Viimsis Karulaugu jõulinnakus (väljas) ja kui saame kohalike spordiklubidega kaubale, siis teeme trenni ka siseruumides! 

Trenne viib minu kutsel läbi treener Talis Tobreluts, kes andis meil Viimsis trenne ka spordinädala raames. 

Talise ja plaanitava jõutrenni olemusega saad tutvuda selle Delfi artikli vahendusel! https://sport.delfi.ee/news/liikumine/uudised/spordinadal-talis-tobreluts-joutrenni-peaks-tegema-vahemalt-2-korda-nadalas?id=87588329 Aitäh, Regina Herodesele põhjaliku kajastuse eest!

NB! Korraldajad jätavad õiguse tingimusi täpsustada ja vajadusel muuta, andes sellest osalejatele teada. 

REGISTREERUMISEKS KLIKI SIIA>>> 

Noppeid, mida olen meedias liikumise teemal rääkinud: 

VIDEO: Raimo Tann: mehi, kes liiguvad, vaadatakse ka vanemas eas kui mehi!
https://sport.delfi.ee/news/liikumine/uudised/video-raimo-tann-mehi-kes-liiguvad-vaadatakse-ka-vanemas-eas-kui-mehi?id=81176635

DELFI VIDEO | Evely Kaasiku: tehke esimene samm ja orienteerumisest võib saada teie suur kirg!
https://tv.delfi.ee/uudised/sport/delfi-video-evely-kaasiku-tehke-esimene-samm-ja-orienteerumisest-voib-saada-teie-suur-kirg?id=86312211 

SPORDINÄDAL: Siiri Visnapuu: Aktiivsetel inimestel on rohkem energiat ja positiivsem ellusuhtumine!
https://m.sport.delfi.ee/liikumine/article.php?id=87518765

Viimsi disc golfi pargi loomise eestvedamise raames olen ise ka mitmel korral seda hasarti tekitavat mängu mänginud. 
Ekstreemsused ja adrenaliin on minu jaoks tähtsal kohal. Küllap oli see ka põhjus, miks sõbrad kinkisid mulle tänavu mais 65. sünnipäevaks adrenaliinirohke lennu paraplaaniga. 
Aktiivse liikumisharrastajana oli mul au proovida linnaorienteerumist kauni tipporienteeruja Evely Kaasiku juhendamisel. 

TULE, SAA TANNIGA TERVEKS JA TUGEVAKS! :-)